Home » Prelegenci

Prelegenci

*Kolejność losowa

Jorge González jest dyrektorem Ticbiomed, stowarzyszenia promującego przyjmowanie udanych wyników innowacji, unikając „doliny śmierci pilotów”. Jest promotorem ruchu influenceful innovation, inicjatywy, która bada bariery uniemożliwiające wdrażanie innowacji i proponuje rozwiązania, aby je pokonać.

Ticbiomed jest członkiem projektu Procure4Health, sieci europejskich organizacji opieki zdrowotnej, które promują pozyskiwanie innowacji. Koordynuje również projekt PREPARE, który opracowuje polityki promujące innowacje napędzane popytem w celu rozwiązania regionalnych priorytetów i wyzwań.

Marcin Kautsch Marcin Kautsch – konsultant i trener z zakresu zarządzania w ochronie zdrowia. Zajmuje się zarządzaniem strategicznym, procesami przekształceń, restrukturyzacji i oceną zakładów opieki zdrowotnej, rynkiem prywatnej opieki zdrowotnej, innowacyjnymi zamówieniami publicznymi i problematyką energii w szpitalach oraz badaniami w zakresie zarządzania opieką zdrowotną.

Starszy wykładowca w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego, członek Rady Społecznej Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie oraz Rady Nadzorczej Innocel – Spółki Celowej Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Obecnie, koordynator w Polsce finansowanych przez Komisję Europejską projektów Procure4Health i KERMIT.

Współautor i koordynator międzynarodowych projektów finansowanych przez Bank Światowy, USAID, Komisję Europejską oraz programów krajowych o charakterze szkoleniowym i doradczym.

Autor i współautor ww. programów, publikacji w prasie naukowej i popularnej, książek, a także ekspertyz z zarządzania w ochronie zdrowia. 

Ekspert oceniający programów Komisji Europejskiej Horyzont 2020, Horyzont Europa, European Innovation Council, Research and Innovation Foundation (Cypr) I Innovation Fund of Montenegro (Czarnogóra).

Były Prezydent Transitional Countries Network przy European Health Management Association (EHMA) oraz były członek zarządu tej organizacji.

Raouf Khalil – ma 35 lat doświadczenia w ambulatoryjnych i stacjonarnych usługach opieki zdrowotnej. Przed współzałożeniem Primary Care Group Ltd. w Wielkiej Brytanii, Raouf założył w 2011 r. TruDoc 24×7 LLC w Dubaju z ponad 3,7 milionami płatnych abonentów w 5 krajach, którą sprzedał w 2023 r.
Raouf w 1989 r. założył i pełnił funkcję prezesa i dyrektora generalnego wielu dostawców usług opieki zdrowotnej, w tym Professional Home Health Services (PHHS), kalifornijskiej firmy świadczącej usługi infuzji domowej, opieki domowej, hospicjum i trwałego sprzętu medycznego. PHHS została sprzedana Option Care Inc., krajowej firmie zajmującej się infuzją domową w 2001 r.
Raouf w 2002 r. opracował na rynku amerykańskim innowacyjny model kliniczny skoncentrowany na całodobowym dostępie do wizyt domowych lekarzy dla przewlekle chorych pacjentów, zapewniając ponad 40 000 wizyt domowych lekarzy miesięcznie w sześciu stanach. W 2004 r. Raouf dodał programy szpitalne w wielu szpitalach, aby połączyć opiekę stacjonarną z ambulatoryjną. Raouf opracował również unikalny model zwrotu kosztów opieki zdrowotnej dla pacjentów wysokiego ryzyka i zaangażował się w wiele kanałów dystrybucji.
PCG to całodobowa zintegrowana sieć podstawowej opieki zdrowotnej z pięcioma zintegrowanymi całodobowymi punktami dostępu do opieki zdrowotnej połączonymi z naszym całodobowym centrum kontroli telemedycyny. Punkty dostępu obejmują zintegrowaną aplikację mobilną podczas podróży, wirtualne kliniki na miejscu w biurze, program szpitalny w szpitalu, podstawową opiekę domową z całodobowym telemonitoringiem w domu oraz centrum pilnej opieki zdrowotnej obsługujące całodobowe punkty dostępu dla zdrowych, ostrych i przewlekle chorych pacjentów. PCG integruje usługi stacjonarne i ambulatoryjne jako płynne kontinuum opieki. Personel PCG 24×7 obejmuje pełnoetatowych lekarzy, psychologów, pielęgniarki, dietetyków, farmaceutów i kierowników przypadków, wspieranych przez kompleksowy pełnoetatowy zespół specjalistów IT.
Misją PCG jest łączenie pacjentów, płatników i dostawców.
Raouf uzyskał tytuł MBA na University of Southern California; lubi podróżować, żeglować, nurkować i grać w tenisa.

Jonathan Erskine jest dyrektorem wykonawczym European Health Property Network (EuHPN, www.euhpn.eu), profesorem honorowym w Bartlett School of Sustainable Construction, University College London (UCL, www.ucl.ac.uk/bartlett/construction/).

European Health Property Network (EuHPN) to organizacja non-profit zajmująca się wymianą wiedzy, która
zrzesza agencje nieruchomości opieki zdrowotnej, praktyki architektoniczne opieki zdrowotnej, firmy inżynierii szpitalnej
i ośrodki akademickie, aby dzielić się dowodami i najlepszymi praktykami dotyczącymi sposobów poprawy
planowania, projektowania, budowy i finansowania wszelkiego rodzaju budynków opieki zdrowotnej. Członkowie EuHPN
reprezentują szereg krajów w całej Europie.

Bartlett School of Sustainable Construction to międzynarodowe centrum doskonałości w
nauczaniu i badaniach w zakresie zarządzania projektami, nieruchomości i ekonomii. Posiada znaczną grupę
pracowników posiadających doświadczenie w zakresie badań, rozwoju i oceny środowiska zabudowanego opieki zdrowotnej.

Jonathan ma również długą karierę jako badacz polityki zdrowotnej i infrastruktury opieki zdrowotnej, najpierw na Durham University (Wielka Brytania), a teraz na UCL. Jest autorem i redaktorem artykułów w czasopismach i rozdziałów książek na temat zmian na dużą skalę w systemach opieki zdrowotnej, inwestycji kapitałowych w aktywa opieki zdrowotnej, związku między środowiskiem zabudowanym a wynikami leczenia pacjentów/satysfakcją personelu oraz wpływu pandemii na planowanie i projektowanie szpitali. Oprócz pracy w EuHPN i na uniwersytetach, spędził również 12 lat jako dyrektor niewykonawczy w zarządach organizacji zlecających usługi NHS England i organizacji szpitalnych, gdzie odpowiadał za audyt, bezpieczeństwo pacjentów, strategię cyfrową i monitorowanie wydajności.

Carlos Larrañeta jest profesjonalistą przemysłowym, posiadającym tytuł licencjata z inżynierii mechanicznej i tytuł magistra z inżynierii odnawialnych źródeł energii z Uniwersytetu w Sewilli. Przez całą swoją karierę pozostawał głęboko zaangażowany w przedsięwzięcia związane z badaniami, rozwojem i innowacjami (R&D&I). Rozpoczął swoją podróż jako badacz w Centrum Nowych Technologii Energetycznych (CENTER), a następnie przez 17 lat pełnił funkcję kierownika ds. badań i rozwoju w Stowarzyszeniu Badań i Współpracy Przemysłowej Andaluzji (AICIA), największym ośrodku technologicznym w południowej Hiszpanii. Obecnie Carlos pełni funkcję koordynatora Europejskiej Sieci Procure4Health, stanowisko z siedzibą w Regionalnym Ministerstwie Zdrowia Andaluzji. ​​Skupiając się na wspieraniu zamówień na innowacje w sektorze zdrowia i opieki. Obszerna kariera Carlosa obejmuje aktywny udział w licznych projektach krajowych i europejskich, a także formułowanie strategii i programów mających na celu katalizowanie i finansowanie inicjatyw R&D&I.

Mikołaj Akerman, Prezes Ackermann Care, Medical Personal Service i Ackermann Academy. Od ponad 20 lat specjalizuje się w międzynarodowym pośrednictwie pracy i legalizacji uprawnień zawodowych. Ekspert w zakresie rekrutacji kadry medycznej z zagranicy. Z chęcią dzieli się swoją wiedzą podczas licznych wystąpień na konferencjach oraz w debatach eksperckich.
Wspólnie z Zespołem dba o to, by do polskich placówek trafiali jedynie kompleksowo przygotowani lekarze, posiadający specjalizację i doświadczenie. Prowadzi szpitale i lekarzy, głównie spoza Unii Europejskiej przez formalności związane z zatrudnieniem, nostryfikację dyplomu oraz uzyskiwanie kolejnych kompetencji. Aktywnie działa na rzecz wsparcia kadr medycznych oraz podnoszenia jakości świadczonych usług w polskich placówkach zdrowia.

Katarzyna Kuna – Szyszka – Trener Biznesu, Konsultant oraz Coach 4VALUE Business Consulting. Absolwentka MBA  na Wyższej Szkole Bankowej  w Poznaniu we współpracy z Franklin University z zakresu “Zarządzanie w biznesie międzynarodowym”. Jako menedżer, trener i konsultant od ponad 25 lat z sukcesem zarządza, buduje i rozwija zespoły w obszarach D2D, H2H, B2B, CC, obsługi klienta, marketingu, zarówno w środowisku korporacyjnym  jak i małych i średnich przedsiębiorstwach w różnych branżach.

Jako Konsultant, Trener i Coach łączy twarde umiejętności z kompetencjami miękkimi tj. komunikacją interpersonalną, inteligencją emocjonalną, kompetencjami menedżerskimi, kompetencjami w  sprzedaż i obsługą klienta. Przepracowała setki godzin zarówno w zespołach jak i w pracy indywidualnej. Jako Mentor rozwija kompetencje personalne prezesów, dyrektorów, kierowników, właścicieli firm, prawników, architektów, handlowców, pracowników obsługi klienta, pracowników działów marketingu czy HR. Prowadzi projekty Assessment i Development Center (AC/DC). Stale doskonali swoją wiedzę i podnosi kwalifikacje poprzez udział w studiach podyplomowych, kursach, szkoleniach oraz otwarte Seminarium Doktoranckie z Zarządzania na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, temat:  „Model skutecznej komunikacji międzypokoleniowej w organizacji biznesowej”.

Maria Kurcz – Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Przychodni Miejskiej w Józefowie.

Wykształcenie – Magister socjolog, magister Zdrowia Publicznego, audytor wewnętrzny w JST, pedagog i nauczyciel, trener interpersonalny z psychologii społecznej, wykładowca i egzaminator zawodowy.

Dr Cezary Tomiczek – urodził się w Cieszynie i nieprzerwanie mieszka tu ze swoją rodziną.  Swoją karierę zawodową, rozpoczął w szkole jako nauczyciel informatyki w cieszyńskim Technikum Budowlanym. Dziś jest cenionym wykładowcą akademickim, autorem naukowych publikacji i artykułów. W swojej drodze zawodowej kierował zespołem jako Dyrektor Miejskiego Zarządu Oświaty w Skoczowie, Prezes Zarządu Centrum Reumatologii w Ustroniu Sp. z o.o., Prezes Zarządu Centrum Zdrowia w Mikołowie czy obecnie Dyrektor Naczelny Szpitala Powiatowego w Wodzisławiu. W uznaniu osiągnięć był wielokrotnie nagradzana przez władze państwowe i samorządowe. Otrzymał miedzy innymi: Złoty Krzyż Zasługi, Zasłużony dla Województwa Śląskiego, Medal Stulecia Odzyskanej Niepodległości, Złotą Odznakę Macierzy Ziemi Cieszyńskiej.

Jest specjalistą ds. zarządzania, posiada szczególne osiągnięcia w zarządzaniu bezpieczeństwem. Absolwent prestiżowych kierunków menedżerskich Doctor of Business Administration, Master of Business Administration. Członek ważnych instytucji związanych z zarządzaniem placówką medyczną – Stowarzyszenia Menedżerów Opieki Zdrowotnej czy Związku Szpitali Powiatowych Województwa Śląskiego.

Aktywnie włącza się w życie społeczne i samorządowe Cieszyna. Od lat angażuje się w organizacje imprez i wydarzeń, działa szczególnie w ramach Macierzy Ziemi Cieszyńskiej. Przewodniczący Fundusz Stypendialnego Śląska Cieszyńskiego, który stara się pomagać uzdolnionej a niezamożnej młodzieży powiatu cieszyńskiego. Ponadto chętnie włącza się także działalność edukacyjną w ramach grupy teatralnej PeDeBe – działającej w Cieszynie. Szczególne znaczenie w pracy pro publico bono ma także jego wolontariat w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau.

Robert Socha – były oficer Policji, doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie i  pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Członek wspierający STOMOZ. Pełni ponadto funkcję dyrektora Centrum Badań nad Bezpieczeństwem Transgranicznym w Cieszynie, dyrektora Akademickiego Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście w Dąbrowie Górniczej oraz Kierownika Sekcji Towarzystwa Wiedzy Obronnej. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, Uniwersytetu Wrocławskiego i Akademii Sztuki Wojennej. Członek rad naukowych kilku czasopism, a obecnie redaktor naczelny półrocznika „Security Forum”. Jest autorem i współautorem blisko dwustu opracowań publikowanych w Polsce i kilkunastu innych krajach, a dotyczących: policji, bezpieczeństwa wewnętrznego państwa, bezpieczeństwa lokalnego, zarządzania kryzysowego oraz organizacji działań administracji publicznej w warunkach nadzwyczajnych zagrożeń. Obecnie obszarem jego badań naukowych jest współczesny wymiar bezpieczeństwa pacjenta.

Za działalność na rzecz bezpieczeństwa, nauki i dydaktyki oraz popularyzacji wyników badań wielokrotnie wyróżniany odznaczeniami państwowymi (Brązowy Krzyż Zasługi) i resortowymi (odznaka honorowa Ministra Zdrowia „Za zasługi dla ochrony zdrowia”) oraz nagrodami terenowych organów administracji rządowej i samorządowej (honorowa złota odznaka Marszałka Województwa Śląskiego „Zasłużony dla województwa śląskiego”), a także władz uczelni.

Aleksandra Chrulska – obecnie dyr. departamentu prawnego Centrum e-Zdrowie, radczyni prawna OIRP w Warszawie, poprzednio zatrudniona w SZPZOZ im. Dzieci Warszawy w Dziekanowie Leśnym, wykładowczyni, mediatorka, absolwentka kilku kierunków studiów podyplomowych. Specjalizuje się w prawie działalności leczniczej, obsłudze podmiotów leczniczych i spółek, prawie umów oraz prawie pracy. Praktykę zdobywała w sądach oraz kancelariach warszawskich, a obecnie od kilku lat także obsługując podmioty w ramach własnej kancelarii radcowskiej oraz zajmując stanowisko radcy prawnego w Szpitalu Dziecięcym w Dziekanowie Leśnym. Laureatka Kryształowego Serca Radcy Prawnego 2024.

Katarzyna Kosik – Gajewska – Obecnie Z-ca Dyrektora Departamentu Zdrowia i Polityki Społecznej w Małopolskim Urzędzie Marszałkowskim. 

Poprzednio około 3 lat Pełnomocnik ds. Inwestycji i ds. Organizacyjno-prawnych w Zagłębiowskim Centrum Onkologii – Szpital Specjalistyczny im. św. Starkiewicza w Dąbrowie Górniczej. Wcześniej kierownik Sekcji Umów i Obsługi Prawnej Działu Prawnego Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Posiada doświadczenie głównie w zakresie inwestycji i modernizacji w jednostkach ochrony zdrowia a także sporządzania umów gospodarczych dotyczących specjalistycznego sprzętu medycznego. Współpracowała z „Ogólnopolskim Przeglądem Medycznym” jako współautorka publikacji dotyczących funkcjonowania zakładów opieki zdrowotnej pod kątem różnych zagadnień prawnych. Od 2014 roku prezes Stowarzyszenia SNKOZ, którego celem jest konsolidacja środowisk niemedycznej kadry ochrony zdrowia i placówkami leczniczymi w celu budowania nowej jakości i nowego wizerunku świadczeń zdrowotnych.

Johannes Brundin, współzałożyciel / menedżer ds. energii i klimatu, Nordyckie Centrum Zrównoważonej Opieki Zdrowotnej

Jako współzałożyciel NCSH i kierownik ds. energii i klimatu, Johannes był zaangażowany w rozwój kwestii energetycznych i klimatycznych zrównoważonej opieki zdrowotnej. Jego doświadczenie w inżynierii elektrycznej i przedsiębiorczości doprowadziło go do branży Cleantec. Połączenie Cleantech z opieką zdrowotną daje ogromny potencjał, aby rozwinąć ten sektor w wiodącą branżę eksportową w krajach nordyckich.

Dzięki ugruntowanej sieci kontaktów i silnej wierze w praktyczne podejście, opracował metodologię rozpowszechniania wiedzy i technologii w oparciu o koncepcje takie jak „Co jest na rynku”, „Nordic Knowhow” i metoda NCSH, w połączeniu z delegacjami i wizytami studyjnymi w szpitalach i innych placówkach opieki zdrowotnej w celu zaprezentowania technologii umożliwiających przejście na zrównoważoną opiekę zdrowotną.

Daniel Eriksson, założyciel / dyrektor generalny, Nordic Center for Sustainable Healthcare

Daniel Eriksson jest założycielem Nordic Center for Sustainable Healthcare (NCSH). Od ponad 20 lat zajmuje się zrównoważonym rozwojem w różnych środowiskach związanych z opieką zdrowotną.

W ciągu tych lat Daniel prowadził liczne projekty na trzech kontynentach, współpracował ze szpitalami, uniwersytetami, rządami, regionami i firmami w tej dziedzinie. Jest także dyrektorem generalnym fundacji „Stiftelsen TEM” na Uniwersytecie w Lund, organizacji macierzystej NCSH.

NCSH została założona w 2015 roku z misją podnoszenia świadomości na temat zrównoważonej opieki zdrowotnej, stymulowania innowacji, wprowadzania najlepszych rozwiązań w zakresie opieki zdrowotnej w Skandynawii i dostarczania światu ekologicznych rozwiązań skandynawskich.

Wśród Prelegentów także:

Jarosław Dobrzyński – Prezes serwisu medipment.pl

Eksperci grupy Arcus S.A.